Zakaj nordijska hoja

Zakaj nordijska hoja

  • 04.04.2016
  • Nordijska hoja spada med najučinkovitejše oblike športne rekreacije in je vse bolj priljubljena športno rekreativna dejavnost za vsa življenjska obdobja.
V sodobnem načinu življenja vse preveč zanemarjamo bistveni generator za zdrav obstoj našega življenja, ki ga imenujejo gibanje v naravi. Bolj bi se morali zavedati, kako zelo pomembno vlogo ima gibanje na naše psihofizično stanje in kako zelo učinkovito vpliva na premagovanje vsakodnevnega stresa. Za zdravje lahko naredimo veliko že z nekaj deset minutnim sprehodom na dan, še več pa, če v roke vzamemo palice za nordijsko hojo, ki bistveno dopolnjujejo navadno hojo.
 
Če pri nordijski hoji pravilno uporabljamo palice, aktiviramo praktično celo telo. Pri navadni hoji so obremenjene predvsem mišice spodnjih okončin, pri nordijski hoji pa je vadba usmerjena tudi na mišice trupa, ramenskega obroča in rok. Razbremenitev pri uporabi palic za nordijsko hojo še zlasti blagodejno deluje pri osebah s preveliko telesno težo in pri osebah z različnimi poškodbami ali obolenji sklepov. S pravilnim opiranjem na palice zagotavljamo večje ravnotežje in v vadbo aktivno vključimo mišice, ki jih pri navadni hoji ne obremenjujemo. Nordijska hoja deluje na vse vitalne funkcije človeškega organizma, je učinkovita preventivna dejavnost proti stresu, motnjam v delovanju srca in ožilja, pljučnim boleznim, sladkorni bolezni ter mnogim oblikam psihičnih motenj. Hoja na čistem zraku in v naravnem okolju na vsakogar deluje sproščujoče in pomirjujoče.
 
Pri nordijski hoji je metoda kontinuirane obremenitve glavna metoda za razvoj osnovne vzdržljivosti. Pri navadni enakomerni hoji je utrip srca približno 130 utripov na minuto, pri podobno intenzivni nordijski hoji pa se zaradi aktiviranja mišic zgornjega dela telesa srčni utrip poveča na približno 145 utripov na minuto. Zaradi delovanja večjega števila mišic v telesu in hitrejšega bitja srca, je tudi poraba kalorij pri pravilnem izvajanju nordijske hoje večja. Pri navadni hoji porabimo okrog 280 kilo kalorij na uro, pri nordijski hoji pa tudi več kot 400. Ustrezna vadba in izvajanje sta tudi način za učinkovito uravnavanje telesne teže. Intenzivnost vadbe si določamo sami po počutju, lahko pa se občasno prepustimo tudi tempu, ki ga določa teren.
 
Nordijsko hojo lahko izvajamo kjerkoli in v vseh letnih časih. Teren vedno prilagajajmo svojim sposobnostim.
 
Pridružite se nam 19. aprila v prečudoviti okolici Gradiškega jezera, kjer se boste na kratkem tečaju spoznali s pravilno tehniko nordijske hoje. 
 
Kaj potrebujete?
  • palice za nordijsko hojo (organizator ima na voljo 6 parov palic za izposojo, zato v primeru, da nimate svojih, to navedite ob prijavi)
  • športno obutev, primerno za hojo po gozdnih poteh, 
  • športna oblačila, ki so lahka in zračna ter primerna letnemu času.
Kdaj in kje?
Torek, 19. april med 15.30 in 17.00 uro
Gradiško jezero v kraju Gradišče, občina Lukovica
Zbor na lokaciji: 10 minut pred začetkom tečaja. 
 
Cena: 10 EUR z DDV (člani ŠUS) oziroma 15 EUR z DDV (ostali)
 
Prijave: na elektronski naslov sus@sportna-unija.si do petka, 15. aprila oziroma do zapolnitve prostih mest.
Število prostih mest: 25
 
Z vami bo Špela Strasser, vaditeljica nordijske hoje.